حدوته قبل النوم 2021 للاطفال

قصة حدوته قبل النوم للأطفال خلال هذا المقال نضع لكم حدوته طريقة وهي قصة عم شعبان من القصص الخاصة بالنوم للأطفال فهيا بنا اعزائي الأطفال نبداء بهذه القصة الجميلة.

سيدتي واختي العزيزه هل تريدين ان تحكي لطفلك او اخوكي او اختك الصغيرة حدوتة قبل النوم لكي يستطيع ان ينام اثناء الإستماع على القصة التي تحكيها لهم.

حدوته قبل النوم قصة عثمان

كان يا ما كان ……..😊😊😊كان في زمان راجل طيب اوووي……☺☺☺.. اسمه عم شعبان ……كان عم شعبان .. …. يشتغل حارس بوابة في مدرسة ابتدائية ……..

حدوته قبل النوم 2020 للاطفال

مقالات ذات صلة

و كان كل الأطفال في المدرسة بيحبوه جدا …….👴👴👴 لانه طيب و حنين جدا ……..وبيحب كل الاطفال …….💞💞💞و كان علي طول بيفرق عليهم بنبوني………🍥🍥🍥🍥 عشان يشجعهم و يحببهم في المدرسة

وكانوا الاطفال بيجروا عليه ………💃💃💃💃و يقعدوا جنبه بعد ما اليوم الدراسي يخلص ………😊😊😊و كان بيقعد يحكي لهم حكايات و مواقف بتحصل معاه……….😌😌😌

وكانوا بيسمعوه و يركزوا في كلامه و هو بيحكي ………..☺☺☺ لان القصص بتاعته كانت شيقة جدا …….. و في يوم من الايام ……….اتجمع اولاد كتير حوالين عم شعبان ……….👴👴👴 فقالهم ايه رائيكم يا اولاد انا هحكيلكم النهاردة حكاية غريبة شوية ………😦😦😦

رد الاولاد كلهم في صوت واحد …….موافقين يلا احكيلنا بسرعة …….☺☺☺ ضحك عم شعبان و قالهم : حاضر حاضر …… بس الاول انا هقولكوا على سر اول مرة اقوله لحد …..😊😊😊 فرح الاولاد و قالولوا قول يا عم شعبان شوقتنا ……….

قالهم تصدقوا يا اولاد ان انا كنت في يوم من الايام تلميذ في المدرسة دي ………. 😯😯😯 الاولاد كلهم استغربوا وقالولوا معقول ………😲😲😲 قالهم بصوا يا ولاد انا لما كنت صغير مكنتش بحب المدرسة خالص …….و مكنتش بحب المذاكرة كمان……..

و كان امنية حياتي انهم في يوم يلغوا التعليم ……..👎👎👎و يقفلوا كل المدارس اللي في البلد كلها ……👌👌👌.. و لاني مكنتش بذاكر كنت علي طول بجيب صفر في الامتحانات ………

و لما بابايا و مامتي تعبوا و زهقوا مني خلوني قعدت في البيت و سيبت المدرسة ……..😠😠😠و قالولي مدام مش هتتعلم في المدرسة……….😆😆😆 يبقي تروح بقي تتعلم شغلانة احسن ……… و روحت فعلا اشتغل عند حلاق جارنا……..

بس كان علي طول بيضربني لو عملت حاجه غلط و بيشتمني كمان ………😣😣😣 سيبته وروحت اشتغل في محل جمبنا يبيع خضروات و فواكة ………. بس صاحب المحل كان بيخليني اشيل حاجات تقيلة اوووي…..😳😳😳…. و مكنتش بقدر و تعبت فمشيت من المحل و سيبته ……..

. و روحت اشتغلت فترة في محل جزارة …….. 😭😭😭بس الجزار صاحب المحل كان راجل عصبي اووووي ……..😟😟😟.و في مرة نسيت اعمله حاجه كان طالبها مني ……😢😢😢…ضربني جامد اوووي …….و اتجرحت في ايدي جرح كبير………..

لسه سايب اثر في ايدي لحد دلوقتي…….🙊🙊🙊 و قعدت اتنقل من محل لمحل …..،.لحد ما كبرت ……. و رجعت لمدرستي ……… بس المرة دي مش تلميذ لا…. رجعت مدرستي اشتغل فيها حارس بوابة……..😩😩😩

بعد ما كنت في يوم من الايام تلميذ فيها ………😮😮😮 و اصحابي اللي كانوا معايا زمان…….. بقوا دكاترة و مهندسين و موظفين ………

بشوفهم و هما بيجيبوا ولادهم المدرسة هنا .،…،،،،😢😢😢….و دايما يقولولي ..: احنا نبقى مطمنين على اولادنا علشان هما معاك هنا في المدرسة ّ……….

عشان كدة يا اولاد انا بحب اشجعكم عشان تحبوا المدرسة ……😊😊😊..و حكيت لك حكايتي عشان تتعلموا منها اوعوا يا اولاد تعملوا زي منا عملت ……..😈😈😈 خلي بالكوا من مذاكرتكوا……. و يا رب اشوفكوا احسن ناس في الدنيا …….. بس أوعوا في يوم تنسوا حكاية عمكوا شعبان ..،،،،😦😦😦

و توتة توتة خلصت الحدوتة

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: نعتذر لا يمكنك النسخ ولكن يمكنك المشاركه على مواقع التواصل